Healthcentre Buniadu - Reisverslag uit Buniadu, Gambia van Ester Urk - WaarBenJij.nu Healthcentre Buniadu - Reisverslag uit Buniadu, Gambia van Ester Urk - WaarBenJij.nu

Healthcentre Buniadu

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Ester

24 Mei 2008 | Gambia, Buniadu

Een hele week in de kliniek heb ik er nu op zitten. 's morgens als Heike en ik aan komen bij de kliniek zitten mensen als uren te wachten, terwijl we om 9uur starten.
Op het moment hebben we geen arts en moeten wij zelf kijken wat de mensen mankeert. Erg lastig, maar anders krijgen ze helemaal geen hulp!

In de avond zitten we bij de lodge, koken we ons eten. Deze week heb ik ook heerlijk bij derivier geweest eneen kijkje genomen in de tuinen van de dorpsbewoners.

Vrijdag hebben we hulpgekregen van Balast Nedam, om de generator binnen te plaatsen met kraan. Heerlijk om dan even nederlands te praten.

straks even naar het strand eneen douche nemen onder stromendwater, wat kan ik daar van genieten.
Het weer is wennen, warm >30graden en hoge luchtvochtigheid. Zweten doe ik dan ook de hele dag!!

• 24 Mei 2008 - 14:58

Carlijn:

heej Es, zo te lezen is het hard werken..
    met een hoge luchtvochtigheid lijkt me ook vermoeiender om in te werken...is dat wel te doen?
    heel veel succes en sterkte voor de zware tijden (die er vast zijn met zoveel zieke mensen).
    liefs Car

• 24 Mei 2008 - 16:02

Coen:

H S!
    Je bent er in elk geval niet voor niks, zeg!

Heel veel sterkte bij alles!
    Coen

• 24 Mei 2008 - 16:13

Anne:

He Es,

dat klinkt echt ernstig en het is wel een hele verantwoordelijkheid om zomaar zelf te moeten diagnosticeren!! Ik wens je heel veel sterkte!!

x
    Anne

• 24 Mei 2008 - 18:06

Marco:

Hoi Es,

Goed om te horen dat alles goed gaat en je mensen daar kunt helpen. In je huisje gaat goed. Geniet van je tijd daar.

Groetjes

Marco en Femke

• 24 Mei 2008 - 22:12

Yvette:

Hey Es,
    Je kan zo doorgaan voor zaalarts!

• 25 Mei 2008 - 10:22

Miranda:

Hey Es.

Je maakt genoeg mee, zo te lezen. En is het hard werken.
    Heel veel sterkte en geniet er ook van.

xx Miranda

• 25 Mei 2008 - 16:59

Familie Kok!:

Ester!!!!Wat heb jij alweer veel meegemaakt zeg, in die 1,5 week tijd!!!! Sterkte met alles daar, want het is denk ik heel ingrijpend!!!
    Liefs, dikke zoen van de Fam Kok!!!

• 25 Mei 2008 - 18:09

Nina:

Hey Ester, leuk om weer wat van je te horen. Zo te lezen gaat het goed met je. Wat kan je dan inderdaad van dingen genieten (zoals een douche) die normaal zo gewoon zijn. Werkse en veel succes. X Nina

• 26 Mei 2008 - 06:18

Marion:

wat een ervaring moet dat zijn zonder arts, maar je kunt het, en even lekker douchen met stromend water is ook niet niks!!!
    Veel succes met alles en ik blijf je volgen

• 26 Mei 2008 - 06:20

Marion :

oja nog vergeten te vermelden sabrina mijn dochter vertrekt 26 juni naar Honduras om daar vrijwilligerswerk te gaan doen met straat kinderen ook heel spannend, ben erg trots op jullie dat jullie deze stap wagen, en het is een ervaring die niemand jullie kan afpakken.
    als je eens tijd hebt en zin zij heeft dezefde site als jij.

groeten

• 26 Mei 2008 - 12:26

Erica:

Hoi Ester,

Fijn om te horen, dat het goed met je gaat en je redelijk gesetteld bent. Zo te horen, kunnen ze je goed gebruiken als verpleegkundige en arts in spé :-)!

Ik hou je weblog in de gaten en wens je vanuit NL sterkte met alle eerste indrukken.

Gr. Erica

• 26 Mei 2008 - 15:19

Rens:

He doccie!!
    Tjonge dat is nog eens promotie in korte tijd!
    Succes meis!

xrens

• 26 Mei 2008 - 20:03

Gijs En Martine:

Hoi Ester,

Leuk om je verhalen te lezen.. Hier is het weer even minder, maar het wordt weer beter. Hier gaat alles goed!
    Veel succes weer en we houden je in de gaten!

Liefs,

Gijs en Martine

• 29 Mei 2008 - 11:58

Conja:

Nou meid, wat een verantwoordelijkheid. Veel wijsheid toegewenst. Meer dan je best kun je niet doen. Petje af hoor voor wat je allemaal doet. Ook als het misschien niet allemaal gaat zoals je had gehoopt. Groetjes Conja

• 30 Mei 2008 - 11:47

Nancy:

meid, echt SUPERSTOER wat je daar allemaal doet!
    suc6 en geniet ervan, xx nancy